Fredericia Sejlklub på Facebook

Ungdom

Velkommen til Fredericia Sejlklubs Ungdomsafdeling!

Her er plads til alle der har lyst til at prøve kræfter med jollesejladsens glæder. Vi sejler p.t. i:
  • Optimistjoller (7-15 år)
  • Laserjoller (12+ år)
  • Europajoller (12+ år)
  • OK joller (har ingen alder, men kræver lidt "tyngde")
  • Eventbaseret sejlads i 49er, Moth og Nacra
Vi træner tirsdage og torsdage i sommerhalvåret og lørdage i vinterhalvåret. Der vil desuden være fysisk træning i løbet af vinteren.

Sejlklubben er uformel og vi gør meget ud af det gode sociale sammenhold som omdrejningspunkt om alt hvad vi gør.

Eller som beskrevet i vores grundlag:
  • Fredericia Sejlklub skal være et rart og sjovt sted at være – både når man sejler og når man er på land
  • Fredericia Sejlklub vil tilbyde kvalificeret træning og trænere, uanset hvilket niveau sejlerne er på
  • I Fredericia Sejlklub har vi et godt sammenhold og socialt fællesskab, både for sejlere, trænere og forældre.
  • I Fredericia Sejlklub har man mulighed for at træne året rundt
Kontakt gerne ungdomsudvalget hvis du har mod på en prøvetræning - vi optager løbende nye sejlere på holdene, der vil derfor ikke være en egentlig opstart. Jolle og udstyr kan lånes af klubben, så det er bare om at komme i gang!!