Sikkerhedspolitik Ændret 29.02.2016

I Fredericia Sejlklub sætter vi sejlernes sikkerhed højt. En klar ansvarsfordeling under afvikling af uddannelse og sejladser gør, at den ansvarlige leder kan sikre sig, at regler overholdes, og skride ind, hvis dette ikke er tilfældet, eller hvis uheldet er ude.
Det gælder om at alle ved, hvilket sikkerhedsudstyr der kræves, hvorledes det kontrolleres, betjenes og hvorledes man gebærder sig på vandet.

Korrekt handlemåde hvis uheldet er ude skal være kendt. Nærværende regler er gældende for enhver sejlads, som organiseres af Fredericia Sejlklub, eller hvor Fredericia Sejlklubs motorbåde anvendes som hjælpebåd. Ved udlån af både til andre klubber er reglerne ligeledes gældende.

Sikkerhedspolitikken er opbygget således:

1. Generel politik med baggrund, struktur og overordnede regler.
  2. Et antal instrukser som anvendes i det daglige til undervisning, ophæng, tjeklister, nødprocedurer osv.
  3. Regelsæt det er nødvendigt at supplere nærværende politik med, som følge af særlige forhold i den enkelte afdeling. Disse må ikke svække eller reducere det fastlagte sikkerhedsniveau.

Sikkerhedspolitikken kan du hente her.