Igang - Hvordan ? Ændret 19.09.2022

Er du en frisk pige eller dreng, og er du fyldt 7 år, så var det måske noget for dig at komme til at sejle optimistjolle.

Du lærer noget om optimist jollen og hvordan den skal håndteres både på land og i vandet. Noget af det du kommer til at lære er, at vende en kæntret jolle.

Det eneste som du skal kunne for at starte, er at svømme.

De første De første par gange må du selvfølgelig komme uden at det koster noget. Jollen og redningsvest og evt våddragt låner du hos os. Ønsker du at fortsætte, skal du betale et medlemskab til Fredericia Sejlklub og et gebyr træning og evt. leje af en jolle.

Når du er vokset ud af optimistjollen, men stadig har saltvand i årerne, er tiden måske moden til at prøve nye udfordringer i fx ILCA (Laser), Europa eller skiff.