Farverige sejlere indtog Lillebælt og Middelfart Sejlklub Skrevet 06.11.2011
Omkring 45 sejlere var mødt op til vinterens første træning i nye rammer. Havnen summede af liv, smilende ansigter og børn der glædede sig til at komme på vandet efter et par ugers pause.Vejret var mildt i både temperatur og vindforhold, det må meget gerne fortsætte lang tid endnu....
Nye sejlere, forældre og trænere satte hinanden stævne i Middelfart sejlklub til årets første vintertræning.

For første gang i rigtig mange år er et samarbejde mellem de to klubber etableret på ungdomssiden. Det skyldes i høj grad en gruppe forældre og frivillige fra Middelfart sejlklub som tog teten og kontaktede FS for nogle uger siden. Derefter gik det stærkt og opgaver skulle fordeles mellem nye og gamle forældre.

Men rammerne på land var nye og det blev bemærket og værdsat af både sejlere, forældre og trænere. Udover den varme mad, omklædningsrummene, toiletterne, var især brændeovnen genstand for meget opmærksomhed og trængsel mellem de to træningspas lørdag og søndag, sådan en kan vi kun drømme om kommer i vores nye klubhus engang:)))

På vandet var der ikke så meget forandret, stadig vind fra land og masser af strøm, som vi kender det. Sejlere som knoklede løs under kyndig vejledning af dygtige trænere naturligvis.

En kæmpe stor tak til Middelfart sejlklub, mad-holdet, transportholdet og særligt til Per, Carsten og Christian for jeres stor hjælp i weekenden og modtagelse af nye sejlere, forældre og trænere i klubben.

Paul Topsøe har været så sød at tage billeder fra weekendens træning, de kan findes under fotoalbum under ungdom.

I den kommende uge følger info på mail omkring de næste par vintertræninger, juleafslutning søndag d. 18 december.

Specielt lørdag viste det danske efterårsvejr sig fra sin bedste side.

De farverige sejlere lyste godt op på havnen :-)

... og også på vandet.

Læst 800 gange, senest 15.08.2024