Nyhedsbrev nr. 1 Skrevet 04.03.2017
Din båd skal måske  flyttes.

NYHEDSBREV nr. 1 Fredericia Sejlklub
VIGTIG – VIGTIG – VIGTIG – VIGTIG

Som det er de fleste bekendt, skal vi have nye fortøjningspæle i hele havnen. FM og FS har tilbudt at hjælpe ADP med at få gennemført dette så gnidningsløst og hurtigt som muligt, således at vi kan blive færdige inden sæsonen for alvor starter. ADP står for det økonomiske og praktiske arbejde, men FM og FS sørger for at de både der ligger i havnen flyttes, så arbejdet kan udføres så effektivt som muligt. ADP planlægger løbende forløbet, og vi orienterer vores medlemmer, som så må flytte deres både i henhold til den aktuelle plan. Skulle der mod forventning være både som ikke er flyttet, vil repræsentanter fra klubberne flytte de pågældende både uden yderligere varsel. ADP har planlagt 1. etape og sendt nedenstående orientering:

Måske skal din båd skal flyttes !!

Af praktiske årsager deler vi det op i etaper, og denne mail omhandler etape 1, hvor vi inden 13/3 skal have flyttet både og fjernet tovværk fra agter fortøjning på følgende broer:
- G          hele broen
- H          de 8 første pladser fra Jesper Banks vej
- I            de 8 første pladser fra Jesper Banks vej
- J           de 8 første pladser fra Jesper Banks vej
Det er ok at ligge alle både ind med broen langskibs, det er også ok at flytte bådene til nogen af de øvrige broer, uanset hvad der vælges, er sikker fortøjning og affindring som altid ejerens pligt og ansvar.

Jeg skal nok sende jer en ny mail med plan for etape 2 så snart vi kan være mere konkrete.

Rent praktisk sker der det, at der presses nye rør ud over de gamle. Uden på det nye rør monteres et PE rør, som presses ca. 1m ned i bunden. Det hele afsluttes og lukkes med en rustfri top (denne top er samtidig konstrueret så den kan holde fortøjningen, når der sejles ud). Med denne konstruktion har vi elimineret mulighederne for tæringer fremadrettet. De 12 første pladser på J broen, flytter vi samtidig ind på række med de øvrige pæle. Endnu en gang tak til jer i brugerrådet, for at påtage jer denne opgave med at koordinere flytningen af både.

Peter Thomsen
Formandskabet