Skolebåde Ændret 15.11.2019
Sejlerskolen råder over tre Spækhuggere til undervisning i praktisk sejlads og kapsejladssejlads.

Bådtypen har efterhånden nogle år på bagen, men efter moden overvejelse har klubben i 2015/16 valgt at investere i netop denne bådtype.
Bagrunden for valget af denne bådtype er bla. at båden er utrolig stærk og robust og klarer sig godt når det begynder at blæse for alvor, men samtidig er den første båd der bevæger sig ved de første pust efter vindstille.

Racing versionen har fladt dæk så det er let at komme rundt på båden og er i øvrigt udstyret med et stort cockpit der er velegnet til tre elever og en instruktør.

Når du har bestået duelighedsprøven (teoretisk og praktisk), kan du leje klubbens skolebåde i weekender og sommerferie (juli). Læs mere her

Spækhugger for spiler